Blog

Menopauza és hőhullámok: a növényi étrend és a szója áldásos hatásai

Menopauza és hőhullámok: a növényi étrend és a szója áldásos hatásai

Alacsony zsírtartalmú növényi étrend, és emellett a szójabab bevitele ritkábban jelentkező és alacsonyabb intenzitású hőhullámokkal társul nőknél. Az eredményekből arra következtethetünk, hogy a mindennapos szójabab fogyasztás csökkenti a hőhullámok gyakoriságát.

Növényi alapú táplálkozás előnyei: Lehetséges biokémiai folyamatok a pozitív egészség mögött

Növényi alapú táplálkozás előnyei: Lehetséges biokémiai folyamatok a pozitív egészség mögött

Jelen tanulmány célja az volt, hogy a szakirodalom áttekintésével, minél több bizonyítékkal szolgáljon a növényi alapú táplálkozás kedvező hatásait illetően, továbbá, hogy javaslatokat tegyen a még nem megfelelően bizonyított összefüggések vizsgálatára.

Tényleg valódi a gluténérzékenység nem-cöliákiás személyeknél?

Tényleg valódi a gluténérzékenység nem-cöliákiás személyeknél?

Napjainkban jelentősen megnövekedett a glutén fogyasztásához társított betegségek és intoleranciák köre, így a glutén fogyasztásával kapcsolatos témakörök is egyre népszerűbbé váltak, és a sok ellentétes információ hatására egyre többen kerülik vélt vagy valós egészségügyi okból a gluténtartalmú ételek fogyasztását. A cikkben választ kaphatsz arra, hogy tényleg valódi-e a gluténérzékenység nem-cöliákiás személyeknél.

Ketogén étrend és az LDL-koleszterinszint

Ketogén étrend és az LDL-koleszterinszint

Egy új kutatás szerint a telített zsírsavakban gazdag étrend már négy hét alatt is alaposan megváltoztatja a vér lipid profilt, melyek aggodalomra adnak okot a ketogén diétát folytató fiatal, egészséges nők esetében.

Őseink főként szénhidrátot fogyasztottak, segítve az agy növekedését

Őseink főként szénhidrátot fogyasztottak, segítve az agy növekedését

Egy úttörő tanulmány új módszert kínál az őseink étrendjében bekövetkezett nagyobb változás észlelésére, amely magyarázatot szolgáltat arra, hogy agytérfogatuk nem a jobb kőeszközök használata vagy a fejlettebb kooperatív vadászat miatt fejlődött, hanem a keményítőtartalmú ételek fogyasztása és főzése miatt.

Magas fehérjetartalmú étrend és izomépítés: Vegán és vegyes étrend összehasonlítása sportolóknál

Magas fehérjetartalmú étrend és izomépítés: Vegán és vegyes étrend összehasonlítása sportolóknál

Egy friss kutatás egészséges mindenevők és vegánok részvételével vizsgálta az elfogyasztott fehérje hatását, optimális fehérjebevitel mellett, annak milyen befolyása van az izomtömeg növelésre.

Koleszterinen és a telített zsíron túl: Bélrendszeri mikrobiom és a szív-érrendszeri betegség kapcsolata

Koleszterinen és a telített zsíron túl: Bélrendszeri mikrobiom és a szív-érrendszeri betegség kapcsolata

A tojás- és húsfogyasztás előnyeiről és hátrányairól rengeteg eltérő információ kering a médiában és a szakirodalomban egyaránt, melyek középpontjában leginkább a koleszterin és a telített zsírok hatásai állnak.

A flexitáriánus étrend is életmentő lehet?

A flexitáriánus étrend is életmentő lehet?

Egy kutatás bizonyítékkal szolgál arra, hogy a flexitáriánus étrend túlélési előnyt biztosít a magas kardiovaszkuláris rizikóval rendelkező vegyes étrenden élő idősebb alanyoknak.

A növényi alapú táplálkozás hatása a hasnyálmirigy béta–sejt funkciójára

A növényi alapú táplálkozás hatása a hasnyálmirigy béta–sejt funkciójára

A növényi alapú táplálkozás hatása a hasnyálmirigy béta-sejtjeire az inzulin kiválasztás tükrében.

Mediterrán diéta és a vegán étrend: Melyik jobb fogyásra?

Mediterrán diéta és a vegán étrend: Melyik jobb fogyásra?

A mediterrán diéta és az alacsony zsírtartalmú vegán étrend összehasonlítása a súlycsökkentés és a szívérrendszeri megbetegedések rizikófaktorainak vonatkozásában.


A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013
Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el.