Blog

Európa elhízottsága: 2022-es friss adatok

Európa elhízottsága: 2022-es friss adatok

A túlsúly és az elhízás korunk egyik legnagyobb egészségügyi kockázatát jelentő kórállapotai. Napjainkban Európában a felnőtt lakosság 60%-a túlsúlyos vagy elhízott, de sajnos a gyermekek körében is egyre elterjedtebb ez a kórkép, ugyanis közel minden harmadik gyermek rendelkezik normálisnál magasabb testtömeg indexszel.

A meghosszabbított alvás hatása az energiabevitelre és az elhízásra

A meghosszabbított alvás hatása az energiabevitelre és az elhízásra

Az egészséges alvás javítása és időtartamának hosszabb ideig történő fenntartása az elhízás megelőzésére szolgálhat, illetve a testsúlycsökkentő programok részét is képezheti.

A mesterséges édesítőszerek tényleg rákot okozhatnak?

A mesterséges édesítőszerek tényleg rákot okozhatnak?

Az eredmények arra utalnak, hogy a mesterséges édesítőszerek, amelyeket világszerte számos élelmiszer- és italmárkában használnak, módosíthatja a kockázati tényezőket a rákos betegségek megelőzésében.

A tojásfogyasztás és a szív- és érrendszeri betegségek kockázatai

A tojásfogyasztás és a szív- és érrendszeri betegségek kockázatai

A kutatás eredményei meggyőző bizonyítékként szolgálnak a fokozott tojásfogyasztás és a szív- és érrendszeri megbetegedések megnövekedett kockázata között.

Mennyire légszennyező az étrended?

Mennyire légszennyező az étrended?

Az Egyesült Államokban 17 900-an halnak meg évente a mezőgazdasági légszennyezés következtében, ezek közül 15 900 írható az élelmiszer-előállítás számlájára. Ezeknek nagyjából 80%-a köthető állati eredetű élelmiszerek termeléséhez, mind konkrétan az állattartás mind a takarmánytermelés okozta haláleseteket egybevéve.

Elmúlt 60 év elhízása vizuálisan

Elmúlt 60 év elhízása vizuálisan

Egy átlagos testalkatú amerikai férfi BMI-je 25,1-ről 29,5 kg/m2-re nőtt, míg vele együtt a derékkörfogat 88,7-ről 102,9 cm-re emelkedett.

Az elhízás energiaegyensúly modellje: A kalóriákon túl

Az elhízás energiaegyensúly modellje: A kalóriákon túl

Klinikai kísérletek nem igazolták a CIM szemléletét, miszerint a fogyás kulcsa a szénhidrátbevitel csökkentése. Az EBM felvetését viszont, hogy az energiasűrűségnek fontos szerepe van a többletenergia-bevitelben több kísérlet is bizonyította. Azt is sok kutatási eredmény igazolja, hogy az étrend makronutriens összetételén és a glikémiás terhelésen kívül más tényezők is fontos szerepet játszanak.

Növényi fehérjék és az állati fehérjék hatása izomerőre és az izomvastagságra

Növényi fehérjék és az állati fehérjék hatása izomerőre és az izomvastagságra

Elmondható, hogy nincs sem az izomerő sem az izomvastagság növekedése szempontjából jelentős különbség a fehérjék összetételét tekintve. Teljesen jól helytállnak a növényi fehérje alternatívák az állati fehérjékkel szemben.

Várandósság előtti étrend és a terhességi diabetes kialakulása közötti kapcsolat

Várandósság előtti étrend és a terhességi diabetes kialakulása közötti kapcsolat

Az egészséges, teljes értékű ételekben gazdag növényi étrend alternatívát kínálhat a terhességi diabétesz rizikójának csökkentésére.

Kreatin fogyasztásának időzítése. Tényleg fontos?

Kreatin fogyasztásának időzítése. Tényleg fontos?

Összességében úgy tűnik, hogy az edzés fokozza a kreatinfelhalmozódást a kreatin (Cr) kiegészítéssel ellátott izmokban, a Cr kiegészítés edzés körüli időzítésének fontosságát alátámasztó bizonyítékok jelenleg csak néhány vizsgálatra korlátozódnak.


A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013
Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el.