Mit vásárolok egy nap? Miért kell figyelni a színekre?

Mit vásárolok egy nap? Miért kell figyelni a színekre?

(see English below)

Újra itt vagyok egy régi témával: Mit vásárolok egy nap? Természetesen nem teljes a lista, sok mindentől függ, de egy jó kiindulópont lehet mindenkinek.

Mit vásároltam ma?

Sóska, görögdinnye, banán, alma, paradicsom, paprika, retek, répa, ujhagyma, uborka, laposbarack, paradicsomszósz, fejessaláta.

Miért kell figyelni a színekre?

A zöldségek és gyümölcsök egyedi színei a különböző pigmentek megjelenését jelölik.(1) Ezek a pigmentek olyan bioaktív anyagokat tartalmaznak, amik kedvezően hatnak egészségünkre. Természetesen egy gyümölcsben nemcsak egy pigment van jelen, hanem akár több is.

Amikor ránézünk egy zöldségre vagy gyümölcsre a szín és az illat jelzi számunkra, hogy egészséges ételről van-e szó. Tehát a pigmentek egyfajta jelzőfaktorok, amelyek a jótékony hatást mutatják.(1) Minél színesebb és illatosabb, annál erősebb a jótékony hatása szervezetünk számára. A színek maguk az antioxidánsok. A lilahagyma 415-1917 mg flavonolt (gyógyhatású vegyületcsoport) tartalmaz a vöröshagymához képest, amelyben csak 270-1187 mg van jelen.(2)

Mindig a teltebb és erősebb színeket keressük, ezek jelzik számunkra, hogy a növény tele van élettel.


(in English)

Again here I’m with an old topic: What I buy a day? This is obviously not complete list because it depends on many things but could be a very good starting point for everyone.

Products

Sorrel, watermelon, banana, apple, tomato, pepper, radish, carrot, spring onion, cucumber, “flat” peach, tomato sauce, boston lettuce.

Why should you pay attention to the colors?

The unique colors of vegetables and fruits indicate the appearance of different pigments. (1) These pigments contain bioactive substances that have a beneficial effect on our health. Of course, in a fruit, not only one pigment is present but also several.

When we look at a vegetable or fruit the color and smell tell us whether is it a healthy meal or not. So pigments are a kind of signaling factor that shows the beneficial effect. (1) The more colorful and fragrant the stronger the beneficial effect of our body. Colors are themselves antioxidants. Red onion contains 415 to 1917 mg of flavonol (a medicinal compound group) in relation to onion, in which only 270-1187 mg are present. (2)

We always look for the fuller and stronger colors, which tell us that the plant is full of life.

 

Hivatkozások (References)

(1) Alan Mortensen (2006): Carotenoids and other pigments as natural colorants. Pure and Applied Chemistry. 78(8): 1477-1491.

(2) R. Slimestad, T. Fossen, I. M. Vågen (2007): Onions: a source of unique dietary flavonoids. Journal of Agricultural and Food Chemistry. 55(25):10067-80.



A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013
Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el.