Nyári gyümölcsökkel az izomláz ellen? Igen, lehetséges!

Nyári gyümölcsökkel az izomláz ellen? Igen, lehetséges!

Számos tanulmányt publikáltak arról, hogy egy intenzív edzés után a testben keletkező gyulladást gyümölcsökkel tudjuk javítani.

Meggy, a csodagyümölcs!

Tizennégy egyetemi hallgató férfit kértek meg, hogy vegyenek részt egy kísérletben.(1) A feladat az volt, hogy naponta kétszer, nyolc egymást követő napon igyanak 350 ml meggylevet. Egy igen megerőltető bicepszedzést követő 4 nap alatt 22%-ról 4%-ra csökkent a férfiak erővesztesége. A meggy ilyen jelzésértékű hatása nemcsak ital formájában eredményes. A kísérletben ugyanis nem tudtak volna placebo csoportot létrehozni, ha valódi meggyet kellett volna alkalmazni a kontrollcsoportok között. Aktív sportolók számára kifejezetten ajánlom a meggy fogyasztását, főleg akkor, ha súlyzós edzéseket hajtunk végre.

A bogyós gyümölcsök izomcsillapító hatása más sportágak atlétáinak is előnyös lehet. 20 amatőr maratoni futóval végeztek egy kísérletet, ahol kérték az atlétákat, hogy futás előtt 5 napon keresztül, majd futás után 48 óráig igyanak meggylevet.(2) Azon kontrollcsoportban, ahol a meggyet fogyasztották, jelentősen változott az izomláz mértéke, és csökkent az izomfunkciók helyreállásának ideje is.

A görögdinnye

A görögdinnyében található citrullin aminosav is kitűnő jelölt az izomfájdalom csökkentésére.(3) Remekül segíti az izomlázat javítani már a huszonnegyedik óra után is. Szuper tulajdonsága még, hogy kimerítő edzés után, képes alacsony szinten tartani a laktát (tejsav) értéket, így az izomban csökkenő tejsav hatására, a vérünk pH értéke kevésbé lesz savas.(4)

 

Referenciák:

(1) D. A. Connolly, M. P. McHugh, O. I. Padilla-Zakour, L. Carlson, S. P. Sayers (2006): Efficacy of a tart cherry juice blend in preventing the symptoms of muscle damage. British Journal of Sports Medicine. 40(8):679-683.

(2) G. Howatson, M. P. McHugh, J. A. Hill, J. Brouner, A. P. Jewell, K. A. van Someren, R. E. Shave, S. A. Howatson (2010): Influence of tart cherry juice on indices of recovery following marathon running. Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports. 20(6):843-852.

(3) M. P. Tarazona-Díaz, F. Alacid, M. Carrasco, I. Martínez, E. Aguayo (2013): Watermelon juice: potential functional drink for sore muscle relief in athletes. Journal of Agricultural and Food Chemistry. 61(31):7522-7528.

(4) Ascensión Martínez-Sánchez, Domingo J. Ramos-Campo, Bárbara Fernández-Lobato, Jacobo A. Rubio-Arias, Fernando Alacid, Encarna Aguayoa (2017): Biochemical, physiological, and performance response of a functional watermelon juice enriched in L-citrulline during a half-marathon race. Food & Nutrition Research. 61(1): 1330098.



A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013
Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el.